This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Akıllı telefonlardaki kârın yüzde 99'u Apple ile Samsung'un

Son zamanlarda akıllı telefonlar hayatımızı değiştiriyor. Bu küçük bilgisayarlarımızla heryerde internete bağlanabilip, yoldayken maillerimizi kontrol edip yazabiliyoruz yada internette geziniyoruz. Oyun oynuyoruz, navigasyon aracılığıyla telefonumuz bize yolu gösteriyor. Bir de unutmamak lazım, telefonda edebiliyoruz.

Pek fazla başarılı akıllı telefon üreticisinin bulunmadığı zaten biliniyor. Ama pazar araştırma şirketi Asymconun sunduğu rakamlar gerçekten şaşırtıcı. Buna göre akıllı telefonlarla 2011'in son çeyreğinde edilen kârın yüzde 99'u Apple ile Samsunga ait.

Şaşılacak bir başka yön ise, satılan akıllı telefonların yüzde 47'lik bir rakamla yükselmesi ve bununla birlikte elde edilen cironun yüzde 20 tırmanışa geçmesi. Kârlar ise yüzde 52 yükseliş ile adeta patlama yaşayıp geçen yılın son çeyreğinde 14,4 milyar dolar olarak belirlenmiş.

 

Yüzde 100 – yüzde 99 = yüzde 1


Şimdi kârların yüzde 99'unu Samsung ile Apple paylaşıyorsa „geri kalan yüzde 1 kimin“ sorusu akıllara gelmiyor değil. Üstteki grafiğe bakınca, Nokianın gözlerinin yaşardığı kesin gibi. Daha bundan dört yil önce – Steve Jobs ilk iPhone'la pazara giriş yaptığı zaman – finlandiyalıların akıllı telefon pazarindaki kârın yüzde 60'ını elinde tuttuğu belirtilmeli. Belli ki, Nokianin o eski halinden eser yok şimdi.

Motorola, RIM veya Sony Ericsson gibi köklü şirketlerin de durumları benzer. Sadece taiwanlı şirket HTC iki devi zorluyor tek başına. HTC şirketi de 2010 yılındaki gücünü korumakta bir hayli zorlanıyor gibi gözüküyor.

Diger şirketlerde akıllı telefon pazarında bulunmaya devam ediyorlar, fakat para kazanmayı başaramıyorlar. Apple'in başarasının arkasındaki unsur, kullandıkları akıllı stratejiler. GSM operatörleriyle yapılan anlaşmalar bunun için iyi bir örnek. Tüm dünyada 250'den fazla operatör iPhone 4S'yi satmak istedi ve bu Apple için adeta bir para yağmuru olarak geri dönüş yaptı. Samsung'un belirlediği stratejik yol ise daha farklı. Samsung, fazla telefon modelleriyle farklı kesimlere hitap ediyor. Ek olarak pazarlamaya büyük para harcayıp müşterilerine kendisini tanıtıyor.

Sonuç

Akıllı telefon pazarının sadece iki büyük şirket tarafından domine edilmesi, iyi olamaz. HTC, Motorola ve diğerlerinin yeniden toparlanıp, kârlı bir döneme yeniden geri dönmesini ummak lazım. Bir yardımda Çinden gelebilir bunun için.
ZTE ve tabiiki Huawei ile iki potansiyelli şirket akıllı telefon pazarına giriş yaptı. Apple için bir sorun gözükmesede, bu iki şirketin Samsung ve en fazla Nokiayı etkileme ihtimali bulunuyor. Iyi bir şey olduğu kesin ama.

Apple ise en fazla sıkıntıyı operatörlerden görebilir, cünkü operatörlerin bir çoğu iPhone serisi icin ödedikleri yüksek ücretlerden şikayetci durumda. Apple iPhone 5 ile bir sürpriz gerçekleştiremezse, bu grafiğin gelecek yıl farklı olması büyük bir ihtimal.

 

No comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!