This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Android Apple'in ekmeğine yağ sürüyor: mobil oyun cirosu elmanın

 

Bir akıllı telefon işletme sistemi için geniş bir içerik seçeneği sunabilmek çok önemlidir. Android'in de bu konuda sıkıntı çektiği belirtilmesi gerekir. Bunu kanıtlayan ABD'de açıklanan mobil oyunlar üzerine olan yeni bir araştırmadır. Newzoo araştırma şirketi tarafından açıklanan rakamlara göre ABD'de mobil oyunlar ile elde edilen cironun yüzde 84'ü Apple şirketine ait.

17.000 kişi üzerinden yapılan bu araştırmada Apple App- ve Google-Play-Store'daki Top 200 oyun baz olarak alınmış. Bilinmesi gereken bir konu ise, ABD'de mobil oyunların en fazla para getiren içerik olarak büyük bir rol oynamasıdır. Öyle ki mobil oyun oynayanların sayısı 75 milyondan 101 milyona çıkmış. Bunun için kullanılan cihazların yüzde 69'unu akıllı telefonlar oluştururken, yüzde 21'ini tabletler belirlemiş.

Oyun oynayanların çoğu iş yolunda ya da can sıkıntısına karşı bedava oyunları tercih etsede, oyunlar için para harcayanların sayısı ABD'de 37 milyon olarak belirlenmiş. Geçen yıla nazaran yüzde 35 artış demektir bu.

Android Apple'in gerisinde kalmış – hem de çok...

Demin bahsettiğim 37 milyon kişi Android'de Apple'e göre çok daha az para harcıyor. Hatta Apple mobil oyunlarda Android'den beş kat fazla para kazanıyor. Bunun için farklı nedenler var. Biri Apple'in sunduğu cok daha kolay ödeme imkanları. Apple-ID ile çiftleştirilen kredi kartı için bir dahaki ödemede tekrar tüm bilgiler sorulması yerine sadece bir tıklama ve şifre sorgulaması yeterli oluyor.

Bu sistemin en büyük avantajı ise In-App, yani uygulama içi, satışlarda kendini gösteriyor. Ödemeler Store'a girmeden direk olarak uygulamadan gerçekleştirilebiliyor. Android'de de var olan bu sistem Apple'deki konforu yakalayamamış olmasından dolayı bu konuda büyük bir kayba uğruyor. Çünkü mobil oyunlar ile elde edilen cironun yüzde 91'i bu uygulama içi satışlarından geliyor. Işin kısası: para kazanmak için oyunların kendilerini değil, sanal dünyalarda eşyalar vs. satabilmak gerekiyor.

Google, büyük uygulama geliştirici kitlesini kaybetmek istemiyorsa, ödeme ve Market sistemindeki problemlere çözüm üretmelidir. Hatta edindiğimiz bilgilere göre, Windows Mobile kullanıcıları da Android'le karsılaştırılınca daha fazla para harcamaya razı. Eger Microsoft Windows 8 ile büyük bir başarı elde edebilirse, Android için geliştiricilerini kaybetme riski oluşabilir.

 

 

Kaynak: Venture Beat

No comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!