This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Samsung ve Sony’nin her altı ayda bir yeni amiral gemisi modellerle karşımıza çıkma alışkanlığı teknoloji devlerini zora sokuyor olabilir mi? Şu anda görünen o. Öte yandan Xiaomi'nin tamamen arz-talep ilişkisine dayandırdığı stratejisi genç marka için oldukça iyi işliyor gibi görünmekte.

androidwp
© techcrunch

Daha önceden yapılan açıklamalarla Sony’nin zaten çıkaracağı amiral gemisi modellerin sayısını 2015 için azaltacağını biliyoruz. Keza Samsung da 2015 yılında yüzde otuz kapsamında daha az model üretecek. Bunun açıklaması olarak da nicelik değil nitelik demişlerdi...

Fakat rakamlar da bir yere kadar. Çünkü çok önemli olsalardı Xiaomi, yeni model çıkartmadaki bu yavaşlığıyla dünyanın en büyük üçüncü akıllı telefon üreticisi olamazdı.

Oldukça mantıklı çıkarımlar

Xiaomi Genel Kurul Başkanı Hugo Barra verdiği bir röportajda bakın nelere değiniyor:

Xiaomi,

  • Parça tedarikçileriyle uzun süreli kontratlar imzalıyor, böylece zamanla değişen fiyatlardan etkilenmiyor.
  • Kendi akıllı telefonlarını rakiplerine oranla çok daha uzun sürelerde piyasada tutuyor (yaklaşık 26 ay)
  • Ekipmanlarını sadece internet üzerinden satıyor.
  • Piyasaya yeni ve ucuz ürünler sürmek yerine önceki cihazlarının fiyatlarını düşürüyor.

Apple gibi ama daha iyisi…

Bir diğer gerçek de Xiaomi asla itiraf etmese de yol haritalarını her zaman Apple’dan ilham alarak belirliyor. Bunun sebebiyse genç şirketin Apple’ın yaptıklarını takdir etmesi fakat ondan daha iyisini yapabileceklerine inanması. Cihazlarını sadece internetten satarak oldukça büyük bir eleman, mağaza vb. masrafların önüne geçiyorlar. Ayrıca operasyonu da hızlandırıyorlar.

xiaomi mipad 7
© ANDROIDPIT

Hani nicelik yerine nitelikti Samsung?

Samsung cephesine baktığımızdaysa Kasım 2014’te marka artık nicelik yerine niteliğe daha çok önem vereceğini duyurmuştu. Elbette bu tavır kısa zamanda takdir topladı ve heyecan yarattı. Fakat Samsung kendisiyle tezat oluşturacak şekilde piyasayı ucuz Tizen cihazlarla doldurmaya devam ediyor. Belki aklında Android One ya da Microsoft’un Nokia 215 modeliyle rekabet etmeye çalışıyor fakat yine de beklediğini bulamıyor. Çünkü genellemek gerekirse Android tam randımanı size kaliteli cihazlarda sağlayan bir sistem ve daha düşük kalibreli cihazlarda hayal edilen sonuçlar her zaman çıkamayabiliyor.

samsung z1 tizen
Tizenler... / © Samsung

Bir başka açıdan bakıldığında da bir amiral gemisi model ardından devamı olan bir iki cihaz daha çıkana kadar sadece 1 ya da 2 güncelleme almakta, yaklaşık 18 aylık süreçte. Bunun yerine güncellemeleri hızlandırmak insanları cihazlarını biraz daha ellerinde tutmaya sürükleyebilir. İşte bu Sony ya da Samsung’un çok işine gelmeyen fakat Xiaomi’nin de çok iyi anladığı nokta.

androidpit lollipop bugdroid
Güncelleme alacak mıyız sorusu ?... © ANDROIDPIT

İnsanlara istediklerini verin

Düşük maliyetli cihaz üretim pazarları yükselirken bu iyi ve sıkça güncellenen yazılımla desteklenmeli çünkü görünen o ki insanlar bunu istiyor. Kimse çıkan saçma sapan 75 tane modelin ismini ezberlemek ve aynısının mavisi cihazlar arasından seçim yapmayı hayal etmez. Galaxy S4 ya da Note 3 kullanıcıları hala güncelleme konusunda endişeleniyorlarsa ya da Sony severler henüz Xperia Z3’ü görmeden ya da doğru düzgün kullanmadan Xperia Z4’ü konuşmaya ve araştırmaya başlıyorlarsa ortada büyük bir hata var demektir.

Samsung ve Sony ömür döngüleri daha uzun olan ve yazılımı kaliteli bir şekilde uzun süre destelenen cihazlara kendilerini adapte etmeliler. Fiyatlarını zamanla düşürmezlerse daha çok ağlamaya devam edecekler. Ve özellikle günü kurtarmak için çıkarılan bir süre sonra da yazılım desteği kesilen orta kalibredeki cihazlar beklenmeyen zararlar getirebiliyor, bunu fark etmeleri umarız çok geç olmaz.

 

3 comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!