This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK
2 Shares 1 Comment

Facebook Zarara Rağmen Üçüncü Çeyrekte Değerini Üçte Bir Arttırdı

Bugünlerde şirketlerin 2012 yılının üçüncü çeyreği anlamına gelen Haziran ile Ekim ayları arasında gerçekleştirdikleri performansların mali tabloları birer birer açıklanıyor. Halka arz edildikten sonra karlılığında düşüler yaşandığı gözlemlenen dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook'un üçüncü çeyrek performansı şirket değerini hisse senedi değerlemesine göre  arttırmış olsa da firma yine de zarar etmeye devam etti. Facebook'un son açıklanan raporundan çok ilginç istatistikleri yazının devamında bulabilirsiniz.

Mark Zuckerberg tarafından Amerika'nın Doğu Yakası'nda bulunan Boston şehrinde yer alan dünyanın en tanınmış üniversitelerinden birisi olan Harvard'ın yurt odalarından bir tanesinde kurulan Facebook'a 2012 yılı üçüncü çeyreği sonrasında biçilen değer 1.29 milyar $... Bu rakam şirketin bu çeyrek sonundaki yıllık büyümesini, %29 olarak tahmin eden analistlerin beklentilerin üzerine çıktı. Böylece Facebook geçtiğimiz Aralık 2011 yılına kıyasla bu yıl içerisinde yüzde 32 büyüme oranına ulaşarak hisse senetleri üzerinden değerini üçte bir arttırmış oldu.


Facebook tarafından açıklanan üçüncü çeyrek raporundan öne çıkan ilginç bazı istatistikler ise şu şekilde sıralanıyor:

  • Facebook son çeyrekte 59 milyon $ zarar etti
  • Facebook'un Eylül ayı içerisinde aylık aktif üye sayısı 1.01 milyar olarak gerçekleşti
  • Yine Eylül ayı içerisindeki ortalama günlük kullanıcı sayısı ise 584 milyon adede ulaştı
  • Aktif kullanıcıların %60'ı mobil cihazlar üzerinden bağlantı gerçekleştirdiler
  • Facebook'un bu dönem içerisinde elde ettiği reklam gelirlerinin %14'ü mobil cihazlara yönelik olanlardan geldi. Bu rakam yaklaşık olarak 150 milyon dolara karşılık gelmekte.

Özellikle Facebook'un mobil cihazlar üzerinden elde ettiği kazanç üzerinde bugüne kadar yapılan spekülasyonları cevaplamak adına Mark Zuckerberg şu açıklamayı yapma ihtiyacını hissetti:

'Facebook'un mobil cihazların dünyasından para kazanamayacağı efsanesini ortadan kaldırmak istiyorum'

Zuckerberg'in bu açıklaması ve Facebook'un reklam gelirleri içerisinde mobil cihazların getiri oranının %60'lık kullanım oranının çok gerisinde olan %14'de kalması bence bu efsanenin hala geçerli olduğunun göstergesi. Bakalım yıl sonu rakamları bu efsaneyi ne derece etkileyecek.

1 Comment

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!