This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

HTC 3. çeyrek gelir raporunu açıkladı ve görünen o ki işler Tayvan’lı akıllı telefon üreticisinde pek de iyi gitmiyor. Geçen senenin 3. çeyreğinden bu zamana kadar toplam gelir 3 milyar dolarken (ki bu geçen senenin aynı çeyreğine göre %27 daha düşük bir rakam) kârı %30 düşerek 819 milyon dolara geriledi.

Bununla birlikte HTC’nin tahminlerine göre işler bu senenin 3. çeyreğinde daha da kötüye gidecek: Yeni iPhone piyasaya sürüldüğünde gelirlerin 2.3 milyar dolara gerileyeceği öngörülüyor.

HTC One X ve One S inanılmaz bir patlama sergilemese de yine de eleştirmenlerden iyi not almış ve yeterince ses getirmişti. O zaman bizim bilmediğimiz veya çözemediğimiz ne işler dönüyor? HTC neden kötü gidiyor?

Malesef HTC’nin pazarlama açısından iki zayıf noktası var. Birincisi üst kalite telefonlarını üst katman müşterilere ulaştıramıyor; ikincisi de daha düşük bütçeli müşterilere pek bir seçenek sunmuyor. HTC’ye göre en fazla kâr elde edilebilecek Avrupa ve Amerika pazarlarında çok fazla rekabet söz konusu. Kısaca HTC, pazarın ağır topları Samsung ve Apple’la at koşturabilecek düzeyde reklama para harcamıyor.

Öte yandan HTC gelişmekte olan pazarlarda da sıkıntılar yaşıyor. Samsung düşük bütçeli müşterilere hitap eden bir çok telefon seçeneği sunarken HTC kendini tamamen üst katman müşterilere adamış durumda. E bu durum da Samsung’un tamamen işine geliyor. Bu uzun vadede akıllı bir strateji olsa da kısa vadede gelirleri düşürecek bir hamle. Hatırlarsanız daha önceden bir haberimizde şirketin Brezilya’dan tamamen çıktığını sizlerle paylaşmıştık. Ki Brezilya en büyük akıllı telefon pazarlarından biri.

HTC bu gidişata bir son verebilir mi? Mümkün ama şu an pek çok açıdan çok güç bir durumda. Samsung telefon, TV, çip ve birçok başka cihazda çok geniş bir ürün yelpazesi sunarken HTC sadece telefon üretiyor. Bu da demek oluyor ki HTC akıllı telefon pazarındaki yarışı kaybetti mi bu onun sonu demek.

HTC’nin ilk olarak reklama daha fazla gelir ayırması; ürün bazında da gelişmekte olan pazarlarda etkili olabilmesi için ürün yelpazesine ucuz telefonları katması ve çıkarmış olduğu diğer niche ürünler (Rezound, HTC ChaCha ve HTC Rhyme) gibi ürünleri üretmeye devam etmesi onu bu çöküşten kurtarabilir. Bu ürünler HTC One X gibi büyük yankılar uyandırmamış olsa bile ilk etapta akıllı telefon almayı düşünmeyen bazı özel müşteriler için çekici olabilir.

Sizce HTC bu durumdan kurtulmak için ne yapmalı?

Kaynak: Tech Crunch

No comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!