This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK
1 Share 2 comments

iPhone 5S ve iPhone 5C: Apple'ın yanlışları ve haklılığı

Şimdi de bütünüyle tıpkısının aynısı bir şey: Apple yeni iPhone’larını önceki gün görücüye çıkardı; bunu da standart bir zamanlamayla yaptı. Sürpriz yok. Kimse heyecandan baygınlık geçirmiyor. Çok fazla yeniliği olmayan yeni iPhone 5S ve ucuz diye lanse edilen ancak o kadar da ucuz olmayan iPhone 5C. Cupertino’dan bu aralar gelen tek gerçek yenilik, şirketin ürünlerini kitleye anlatmaya başlaması oldu. Fakat her şey bir yana, Sezar’ın hakkını Sezar’a teslim etmemiz gerekir. 

iPhone5S 2
Yeni bir renk şemasına sahip olsa da, iPhone 5S, iPhone 5'in yeniden ambalajlanmış halinden ibaret. / © Apple

Apple kendini yeniden keşfetti; ne var ki sonuçta her şeyiyle aynı kaldı. Bunun saçma bir çelişki olduğu açık, ancak aynı zamanda bu durum son derece anlamlı da. Başka bir deyişle, iPhone 5C aylar boyunca İnternet’te dolaşan söylentilerde “ucuz iPhone” diye anıldı. Nispeten iPhone 5 ile aynı olan iPhone 5S ise Apple normlarını korudu ve Apple’ın eleştirel söylentileri boşa çıkarmasını sağladı.

Apple’ı tanıyorsanız, abartmacılığın kralı olduklarını bilirsiniz. Çöpte buldukları bir telefonu piyasaya sürüp, bunu nadide bir elmas parçasıymış gibi pazarlayabilirler. Aslında “yeni” iPhone 5S ile yaptıkları da bu değil mi? Yani en azından şimdi altından bir renk şemasına sahip.

Işıldayan her şey altın olmak zorunda değildir

Aslında Apple’ın sizi hiç dinlemediğinden şikayet edemezsiniz. Eleştirmenlerin, ilk iPhone’dan ya da iPhone 3GS’den iPhone 4’e geçişten bu yana Apple’ın dizayn departmanında hiçbir şey yapmadığından söz ettiklerini muhakkak duymuşlar. Peki ne yapıyorlar? Yeni bir şey gösterip aslında yeni hiçbir şey yapmıyorlar. Aferin Apple.

iPhone5C 8
Yeni "ucuz" Apple iPhone: iPlastik ve acı verici derecede renkli. / © Apple

Altın rengi belki de yeni “ucuz” iPhone’ların denge unsuru. 5C, amiral gemisi cihazdan gerçekten de (100 dolar civarında) daha ucuz olsa da, plastik iPhone artık iPhone 5S’e kıyasla aşırı pahalı olarak değil, utanmazca pahalı olarak anılacak. Fakat Apple’ın istediği tam da bu: bütçe dostu bir iPhone, markalarının katili olur ve onları yerlerde sürüklerdi. Ne kadar içgüdüsel olursa olsun, iPhone’lara iliştirilen yüksek fiyat etiketleri, Apple’ın başarısının en önemli faktörlerinden biri.

Psikolojik olarak paketin önüne geçmek

Büyük yatırımlar yaptığınızda (ister riskli ister güvenli olsun), harcamalarınızı temellendirmeniz için bilişsel kuşkuların üstesinden gelmeniz gerekir. Bunun psikolojik sonucu da yatırımınızı meşru kılmanız, Apple örneğinde de müşteri sadakati bakımından sağlam bir temel kazanmanızdır.

Fakat Apple’a gerçek anlamda yenilikçi olmaması bağlamında yöneltilen tüm eleştirilere rağmen, iPhone 5S son derece yeni bir teknoloji sunuyor. Yeni bir işlemci (64-bit!) ve dahili bir parmak izi tarayıcısı, diğer akıllı telefon üreticilerinin henüz tam olarak benimsememiş oldukları yeni teknolojiler arasında.

Apple’ın yeni ürünlerinde “yeni” olan şeyler hangi bakımdan ve diğer akıllı telefonlara kıyasla yeni? Bu konuda bir fikrimiz var sayılır. Fakat, doğru ya da yanlış, Apple gideceği yönü seçti; şimdi diğer akıllı telefon üreticileri için rota seçme zamanı.

2 comments

Yeni yorum yaz:
  • Apple in hicbir urunune kurus bile verme. Urunlerini birakin markanin benim gozumdeki degeri sadece çöpten ibarettir ve tam bir ego markasidir apple...

  •   7
    Garez 14.Eyl.2013 Link to comment

    yeni çöpler sandığınızdan pahalı olacak 5s bender videoları yakındır şarjda çarpıp öldürdüğü kullanıcı haberlerini bekleyelim...

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!