This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

iPhone Sahipleri Telefonlarını Neden Daha Çok Seviyor?

samsung galaxy s4 iphone 5 teaser
iPhone sahipleri telefonlarıyla daha çok vakit geçiriyorlar. Peki ama neden? / © Üretici/AndroidPIT

iPhone kullanıcılarının Android telefon sahiplerine oranla cihazlarını daha çok kullandıkları bir gerçek. Peki ama bunun sebepleri ne olabilir? Flurry adlı firmanın araştırması bu konuda ilginç ipuçları sunuyor.

Android, dünya çapındaki pazar payı anlamında ana rakibi iOS'un önüne geçmiş olabilir ama Experian adlı şirketin yaptığı bir araştırma, Apple'ın halen övünecek bir şeyi olduğunu gösteriyor. Araştırmanın sonuçlarına göre, ortalama bir iPhone kullanıcısı bir gün içinde telefonunu toplam 1 saat 15 dakika kullanırken, bu oran Android telefon sahiplerinde 49 dakikaya kadar düşüyor. Yani kısacası, şık kafelerde, caddelerde, üniversite kantinlerinde, başkalarıyla konuşmak yerine ellerindeki iPhone'la akşamı eden gençlerin çokluğu istatistikler tarafından da doğrulanıyor.

Yine aynı araştırmaya göre Android kullanıcıları telefonlarını kullandıkları zamanın % 28'ini gerçekten telefonla konuşarak geçirirken, iPhone kullanıcılarında bu oran % 22'ye düşüyor. Yani Androidciler telefonu telefon etmek için kullanırken (bu cümleyi 10 sene önce kursak herkes gülerdi), iPhone sahipleri başka şeylerle vakit geçirmeyi tercih ediyorlar.

00s4mini
İşte rakamlar! / © Experian

Peki ama neden? Teknolojik özellikler ve uygulama çeşitliliği bakımından Android telefonların, iPhone'dan geri kalan bir yanı yok. Hatta piyasaya yeni çıkan Samsung Galaxy S4, HTC One ya da Sony Xperia Z gibi cihazlar bazı açılardan iPhone 5'den üstün olmakla övünüyorlar. Buna rağmen hiç biri iPhone kullanıcılarının telefonlarıyla arasındaki o kutsal aşk ilişkisini tesis edemiyorlar.

Mobil çözümleme firması Flurry'nin bu konuyla ilgili yaptığı bir araştırma bu muammanın çözülmesi açısından ilginç ipuçları sunuyor aslında. Elbette ölçüm yapmanın zor olduğu böyle bir konuda ne söylenirse söylensin, en az bir Sabri Sarıoğlu şutu kadar spekülatif olacaktır ama Flurry'nin öne sürdüğü üç sebep de mantıklı görünüyor:

Cep bilgisayarı mı? Gelişmiş telefon mu?

Flurry'nin öne sürdüğü ilk neden Apple'ın akıllı telefon konusundaki öncü konumuyla ilgili. Öyle ki App Store ve ilk iPhone sayesinde mobil uygulama kavramını hayatımıza sokan Apple'ın birçok tüketici için en çekici noktası uygulamaların bolluğu ve faydalarıydı. Oysa Android cihazlar daha ucuz ve genellikle GSM şirketleri tarafından uzun süreli kontratlarla satılan telefonlar. Yani Apple kullanıcıları uygulamaları kullanmak için iPhone'a rağbet ederken, Android kullanıcıları daha ziyade süpersonik bir telefonları olsun istiyorlar. Telefondan hava durumuna bakmak Androidcilerin de hoşuna gidiyor ama uygulamalar onlar için elzem değil.

Nerede çokluk...

Günlük kullanım açısından bakıldığında Apple'ın bir başka avantajı da iOS işletim sistemine sahip olan cihaz sayısının çok fazla olmaması. Apple'ın iPhone ve iPad dışında iOS'la çalışan başka bir cihazı olmamasına rağmen, piyasadaki Android işletim sistemli cihaz sayısı ortalama bir Türk gencinin eskittiği telefon sayısından bile fazla. Bu da Android kullanıcılarının indirebilecekleri uygulama sayısının sınırlı olmasına neden oluyor. Aynı şekilde uygulamaların güncellenmesi de iOS'a göre daha zahmetli bir iş halini alıyor.

Apple kendi kendini besliyor

Flurry'nin öne sürdüğü sebeplerden bir başkası ise Apple'ın daha geniş bir uygulama ekosistemine sahip olması ve dolayısıyla kendi kendini besleyebiliyor olması. Burada bir çeşit “erke dönergeci” durumu var. Uygulama çeşitliliği yüzünden insanlar iOS'u tercih ediyor. Dolayısıyla, geliştiricier iOS için daha fazla uygulama üretiyor ve buna bağlı olarak da gerek kulaktan kulağa yöntemi, gerekse de pozitif deneyimler sayesinde iPhone sahipleri daha fazla uygulama kullanıyor.

Sonuç

Sonuçta, iPhone kullanıcılarına sorarsanız, “kardeşim ne yapalım, cihaz sağlam biz de kullanıyoruz” diyecek, Android kullanıcıları ise, “kardeşim ne yapalım, cihaz hızlı işimizi çabuk bitiriyoruz” diye üste çıkmaya çalışacaktır. Ama işin aslı, ne Flurry şirketinin ne de tüketicilerin elinde bu fenomeni bütünüyle açıklamaya yetecek net veriler yok. 

Kaynak: Flurry

2 comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!