This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Milyar dolarlık bir proje sıkı bir kumar demek. HTC elinde ne varsa yoksa ortaya koyuyor ve kartları eline alıyor. Sinemaseverlerin kalbini çalmaya hazırlanan HTC, “her şey bilen teknoloji kurdu” imajını, Iron Man ve Sherlock Holmes’la tamamlamaya karar verdi. Ancak tabii ki, bu yatırım başarılı olmazsa, hiçbir süper kahramanın gücü, HTC’yi kurtarmaya yetmez.

htc change campaign teaser
Rakipleri karşısında atağa geçen HTC, Downey Jr. ile anlaştı © HTC/AndroidPIT

Kampanya’nın masrafı, HTC’nin geçen seneki tüm reklam bütçesinden daha fazla. Şirket, bu kampanya için Downey JR’a tam tamına 12 milyon dolar ödeyecek. “Değişim” kelimesi, Amerikan’ın Illinois eyaletinden az bilinen bir senatörü, şu an dünyanın en bilinen kişilerinden biri yapmaya yetti; kendisi şu an Amerika’nın başkanı Barack Obama. HTC de bu kelimenin benzer bir etki yaratmasını umuyor. Bu dikkat çekici başlıkla, Tayvanlı şirket, Hollywood ikonu Robert Downey JR ile milyar dolarlık bir pazarlama kampanyası başlattı. Yüksek teknolojili takım elbisesini değiştiren demir adam, egzantrik bir iş adamı kılığına büründü. Bu role, kampanyanın önemli isimlerinden Jon Polito, “yıkıp yakıcı bir düşünce” diyor.

htc change campaign2
Marka, ismine "Hold this cat" gibi İngilizce espirili açılımlar bulmaya devam ediyor. Jon Polito (solda) and Robert Downey Jr. / © HTC

Aktör seçimi ve şirketin kullandığı slogan, geçtiğimiz yılı ciddi bir finansal krizle boğuşan şirketin imajını düzeltme konusunda ne kadar çaresizce çabaladığını gösteriyor. HTC, bu yıl çıkardığı HTC One’la belirgin bir satış rakamına ulaşıp toparlanma eğilimine girdiyse de, tek bir ürün tüm pazara hükmetmek için yeterli değil. Pazar bütçeleri de bir o kadar önemli. Birçok okuyucumuz HTC’nin en büyük açığının reklam alanında olduğunu biliyordur. Umarız Iron Man onlara bu konuda yardımcı olur.

Video'yu izlemek için tıklayınız

HTC’nin Blink Feed ve Boom Sound endüstriye getirdiği önemli yazılım yeniliklerini, değişim rüzgarı argümanlarını desteklemek için ön plana çıkarması; HTC kelimesinin açılımı için “Hippotam Tank Cevheri, Hipster Tavlama Cihazı” gibi genç kitlesi için saçma ve komik kelimeler bulması, HTC ürünlerinin insanların hayatlarını nasıl doğrudan etkilediği üzerine videolar yapması, tipik pazarlama yöntemlerinden birkaçı. Multimedia kampanyası resmi olarak 15 Ağustos’ta, sosyal medya, televizyon, basılı yayın, billboardlar ve tanıtım etkinleriyle başlayacak. Yalnız Sony, Samsung ve Apple gibi dişli rakipler karşısında HTC’nin işi zor görünüyor.

Vasıtasıyla Engadget Kaynak: HTC

2 comments

Yeni yorum yaz:
  • Idil Mese 14.Ağu.2013 Link to comment

    İlginizden ve yapıcı eleştirilerinizden dolayı teşekkür ederiz. Türkiye ekibimiz şu an çok ufak olduğu için, daha büyük uluslararası takımlarımızın yaptığı okuyucularımızın ilgisini çekebilecek haberlere öncelik veriyoruz. Ancak ileriki günlerde yaratıcı yeni videolarımızı, Türkiye pazarına girecek yeni ürünlerle ilgili röportajlarımızı ve okuyucularımıza özel incelemelerimizi görebilirsiniz. Bizi takip etmeye devam edin.

  • e-mcani 14.Ağu.2013 Link to comment

    belkide bunu yorum olarak değilde, "iletişim" kısmından sizlerle paylaşsaydım daha "doğru" olurdu ama... gizlenmesi gereken bir durum değil bence :) . sitenizi aslında sık sık ziyaret ediyorum. eminim site trafiğini kontrol ettiğinizde ziyaretçi sayınız "makul" seviyededir (?). ama iş yorum yapma/katılımcılık kısmına gelince, ziyaretçiler pek aktif olmuyor gözlemlediğim kadarıyla... ama bu konuda da tavsiyem en azından kendimden yola çıkarak ifade ediyorum; sitenizi her ziyaret ettiğimde yeni güncel haberlerle karşılaşmak istiyorum... tabi ki haber metni yazmak (kopyala-yapıştır veya yabancı kaynakları olduğu gibi çevir yöntemiyle değil) biraz zaman alan ve "azıcık" ta sıkıcı bir iş olabilir :) . tabi birde sizin sitenizin özel durumu "androidpit.com veya androidpit.de" deki haberlerin ve inceleme videolarının çevirilmesi temelinde olması. başlangıç noktamdan çok uzaklaşmadan devam edeyim, kısacası tavsiyem/beklentim; androidpit'in orjinal (uluslararası) versiyonundan bağımsız olarak mümkün oldukça çok haber paylaşmanız... :)

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!