This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK
3 Shares 84 comments

Samsung Kies ile Stock ROM yüklemesi nasıl yapılır.

Samsung serilerinin belki de her yerde stock ROM'una rastalamak mümkün. Siz bunu kendi bilgisayarınızda hiç bir internet sitesine bağlı kalmadan yapmak istemez misiniz? O zaman aşağıda ki yöntemleri uygulayarak stock ROM'u yaklaşık yarım saat içerisinde kurabilirsiniz.

android for beginners TR
Yeni başlayanlar için öneriler / © AndrıidPIT

İşlemlere başlamadan önce lütfen telefonunuzun şarjının yüzde 50'nin üstünde olduğuna özen gösteriniz.

Bilgisayarınızda Kies programı yoksa lütfen burdan indiriniz.

Kies programını çalıştırıyoruz ve resimleri olduğu gibi takip ediyoruz.



kies stock roma donme
Kies Stock ROM yükleme başlangıç ekranı / © AndroidPIT

Daha sonra karşınıza böyle bir ekran gelecek ve sizden telefonunuzun modelini girmenizi isteyecek. Ben burada kendi telefon modelimi girdim siz ise kendi telefon modelinizi gireceksiniz.

kies stock roma donme2
Kies Stock ROM yükleme model girme ekranı / © AndroidPIT

Model bilgisini girdikten sonra karşınıza Seri Numaranızı girmenizi isteyen bir ekran açılacak seri numarasını öğrenmek için dilerseniz telefonunuzun bataryasını çıkarın ve orada bulunan seri numarasını girin. Hayır ben şimdi telefonumu kapatmak istemiyorum telefondan öğrenmek istiyorum diyenler içinde burdaki apk dosyasını indirip görebilirler. 

kies stock roma donme3
Kies Stock ROM yükleme seri numarası girme ekranı / © AndroidPIT

Seri numaranızı girdikten sonra karşınıza şöyle bir ekran gelecek.

kies stock roma donme4
Kies Stock ROM sürüm yükseltme ve uyarı ekranı / © AndroidPIT

Eğer ki telefonunuzda gerekli yedekleme işlemi yapmadı iseni bundan sonrasını yapmanızı tavsiye etmiyorum. Ekranda da görüldüğü gibi bütün bilgileriniz silinecektir. bu işlemi onayladıktan sonra karşınıza söyle bir ekran gelecek 

kies stock roma donme5
Kies Stock ROM kuruluma hazırlık ekranı / © AndroidPIT

Ekranda artık işlem hazır ve download ekranını göreceksiniz. Kablo takmanızı isterse kablo takın

kies stock roma donme6
Kies Stock ROM indirme ekranı / © AndroidPIT

Gördüğünüz gibi Stock ROM dosyası iniyor, indirme işlemi bittikten sonra karşınıza söyle bir ekran gelecek.

kies stock roma donme7
Kies Stock ROM Download alma ekranı. / © AndroidPIT

Evet arkadaşlar işlemlerimiz bundan sonra başlıyor. Lütfen telefonunuzu kapatın Recovery modda açın. Açmayı bilmeyenler için; Ses açma + Ana menü tuşu + Güç tuşuna basın Samsung yazınısı gördüğünüz zaman elinizi güç tuşundan çekin, Recovery modunun açıldığını gördüğünüz de elinizi tuşlardan çekin.

Açılan sayfada sırasıyla şu işlemleri yapınız. Wipe data factory reset ardından da Wipe cache partition işlemleri yaparak formatlama işlemini bitirin daha sonra Reboot now diyin ve telefonu yeniden başlatın siz başlamasını beklemeden bataryayı çıkarın ve telefonu download moduna alın. Ses kısma + Ana menü tuşu + Güç tuşuna basın. çıkan ekranda volume up ( ses açma ) tuşuna basarak download ekranını açın ve telefonu bilgisayara bağlayın lütfen bu işlemler esnasında telefonunuz ile bilgisayar bağlantısını koparmayın. Telefonunuz yeniden başlayacak telefonun ana ekranı gelinceye dek telefona hiç bir şekilde müdahale etmeyin. Aksi taktirde hatalara sebebiyet verebilir. 
Kabloyu bilgisayara bağlama işlemini yaptıysanız Yükseltmeyi başlat buttonuna tıklayarak  yükseltme işlemini yapabilirsiniz.

 

Aklınıza takılan bir soru işareti varsa lütfen bu başlık altında bizlere yazınız.

84 comments

Yeni yorum yaz:
  • Knox sayacı artmıyo değil mi

  • hocam ben hepsini yaptım recever modda acarken komut yok diyor normal acmaya çalıştıgımda ise sürekli samsung yazısı cıkıyor kapanıyor devamlı samsung s4 mini tel

  • turkcell bayisinden alınan galaxy note 4 için bu işlemi uygularsam eğer turkcell romu kalkarmı

    • Hayır kalkmaz onun için forum sayfamızda bulunan note 4 romunu kurmanız gerekiyor. Onun için arama yapın forumda

  • inen stok romlar türkiyeye mi ait

  • GALAXY S4 mini için yazılım güncelleme ve başlatma işlemi sürüyor... Lütfen kablo bağlantısını kesmeyin. 0% diyor.3 saat geçmesine rağmen bi ilerleme kaydetmedi daha ne kadar bekleyeceğiz bunu.

  • Smart switch ve kies üretici yazılım yükseltmeyi yapamıyor. her ikisi de bu uyarı bildirimi veriyor (üretici yazılımı yükseltmesi çalıştırılamadı bilinmeyen hata oluştu) :/

    • smart switch ve kies in ikisinide kaldır sonra cclenari indir bilgisayaraı temizle kayıt dosyalarınıda tem,zle tekrar smart siwtch i indir kur çalışıyor

  • Erhan 19.Eyl.2015 Link to comment

    Orbay bey, ben model adı ve S/N yazdıktan sonra orjinal rom yüklenir gibi oluyor fakat indirme çok hızlı bir şekilde ilerliyor (Normalde 5-10 dk filan sürmesi lazım) Daha sonra aşağıdaki hatayı alıyorum.
    i.hizliresim.com/lylGGk.jpg

    • Kies indirilenler kısmına bakın orada rom dosyası varsa şu işlemi yapın bilgisayardan
      Belgelerimw girin orada kiesi bulup içinde rom dosyasını bulup silin . Bu çözüm olmazsa smart Swich uygulamasını indirip deneyin

    • çözüm buldun mu ?

  • Merhaba bişey sorcaktım S / N yazdım sonra desteklemiyo yazısı çıktı ne yapmalıyım ?
    Bide ek olarak iki sorum vardı da,
    Ukrayna romu nasıldır ?
    bide ben bi kaç kere rom attım fakat 5.0 da ve 4.4.2 de bile ana sayfa geçişlerinde kasma meydana geliyor format attım fakat aynı
    Başka bir yerde sormuştumda rom attım diye sormuştum demişti önceki romu sildinizmi diye böle bişey mümkün mü ?
    Sammobile'da Türkiye romu hoşuma gitmedi çünkü ilk başta türkçe başlamıyo vs. başka uygulamalar var ben cihazı ilk aldığımda türkçe başlıyodu.
    Teşekkürler :)

    • telefonun modeli nedir S4 falan ise kies desteklemiyor. Hangi model cihaz olduğunu söylerseniz en azından ona göre bir tavsiye de bulunabilirim

      • Özür dilerim telenonunun modelini yazmamışım :))
        Evet Telefonum s4 şimdi bende yine 4.4.2 türkiye yüklü 5.0'da iken kasma yapıyodu ama ondan öncede bi kaç kere format atmıştım.
        Bu sefer rom atmadan önce bi format atsam düzelirmi acaba ?
        Hindistan,ukrayna ve rusya hangisini kurayım sence kardeşim ?

      • Ukrayna romunu kurabilirsin Rusya Romunuda kurabilirsin bunlarda Türkçe dil desteği var. kurulum yaptıktan sonra telefona format atarsan sorunun çözülecektir

      • Rusya ile ukrayna arasında belirli fark varmı peki ?
        Neyse ben rusya kurıyım :)

      • Rusya romu Türkiye romuna en yakın olan rom yapım numarası bile dilersen kurabilirsiniz. ben note 3 kullanırken Ukrayna kullanyordum gayet stabildi

Show all comments

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!