This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK
2 Shares 1 Comment

Türk kullanıcılar Apple'dan çok Samsung'u tercih ediyor

Tüm dünyada mobil Internet kullanımının hangi cihazlar üzerinden gerçekeştiğine dair yapılan bir araştırmada Türk kullanıcıların neredeyse yarısının Samsung'u tercih ettiği ortaya çıktı. Tüm dünyadaki mobil Internet kullanıımının cihaz, platform ve tarayıcılara göre dağılımını araştıran StatCounter adlı kuruluşun verilerine göre, Samsung dünya çapında Apple'ı çok az bir farkla geçerken, araştırmanın Türkiye'yle ilgili verileri çok daha ilginç bir sonuç ortaya koydu. Araştırma verilerine göre Türkiye'de mobil cihazlarla Internet kullanımının yaklaşık % 45'i Samsung marka cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. 

 

web traffic germany august 2013 2
Gelişmiş ülkeler Apple, diğerleri ise Samsung ve Nokia'yı tercih ediyor. / © StatCounter

StatCounter'ın araştırmasına göre, Samsung tüm dünyadaki mobil Internet kullanıcıları dikkate alındığında elde ettiği % 26.59'luk payla pazarın % 23.39'unu kontrol eden Amerikan devi Apple'ı sollamış durumda. Samsung'un bu üstünlüğünde özellikle Türkiye, Brezilya, Meksika gibi gelişmekte olan pazarlada elde ettiği büyüme oranlarının payı var. Apple'ın, başta ABD olmak üzere, İngiltere ve Fransa gibi pazarlarda liderliğini korumasına rağmen dünya çapında Samsung'la baş etmekte güçlük çektiği görülüyor. 

Bugün Türkiye'ye göre akşam saatlerinde gerçekleştirilecek olan bir etkinlikle muhtemelen iPhone serisinin daha ucuz bir versiyonunu tanıtacak olan Apple'ın bu hamleyle özellikle Çin gibi pazarlarda yüksek fiyatlardan ötürü Apple'dan uzak duran müşterilere seslenmesi bekleniyor. Öte yandan, dünya çapındaki dağılımın bir başka ilginç yönü ise son yıllarda adı hep krizlerle anılmasına rağmen Nokia'nın % 21.66'lık payla mobil Internet trafiğinde üçüncü sırayı alması oldu. 

mobil internet traffic tr
Türkiye'de mobil Internet kullanımının markalara göre dağılımı. Samsung açık ara önde. / © StatCounter

Mobil Internet trafiğinde Samsung'un Türkiye'deki ezici üstünlüğü ise gerçekten dikkat çekici. Güney Kore şirketi ülkemizde, % 44.85 gibi bir payla, hiçbir Avrupa ülkesinde elde edemediği kadar büyük bir üstünlüğü elinde tutuyor. Trafikta Samsung'u % 18.02 gibi bir oranla Apple ve % 17.78'lik oranla Nokia takip ediyor. HTC, Sony ve LG gibi dev markalar ise yüzde 2 ile 4 arasında değişen oranlarla çok alt sıralarda kalmış durumdalar. 

Bu rakamlar elbette iki markanın ülkede ne kadar çok telefon sattığını ya da direk pazar paylarını vermiyor. Mobil Internet trafiğinde Samsung'un üstün olması, iPhone kullanıcılarının cihazlarını Internet'e girmek için değil başka amaçlar için daha çok kullandıkları anlamına da gelebilir. Ancak gerek dünyadaki trende, gerekse de Türkiye'ye bakınca kesin olan bir şey var ki, Samsung ile Apple uzun süre daha bu sektörün lider markaları ve bir anlamda düşman kardeşleri. 

Vasıtasıyla TechCrunch Kaynak: StatCounter

1 Comment

Yeni yorum yaz:
  • Gelismis ulkeler ile apple ı nasıl ve neden ayni paragrafta kullandiniz merak ediyorum dogrusu. Apple gibi bos beles sadece mahkeme kararlari ile medet uman bir firmanin urunlerini cogunluk kullanan ulkeler gelismis mi oluyorlar size gore? Eger oyle ise bana gorede apple in urunlerini cogunluk kullanan ulkeler akli kıt teknolojiden anlamayan yazılimdan hic cakmayan cahil bir ulke insanlaridir...

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!