This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Twitter ne zaman uyuduğunu biliyor. Örneğin Ağustos ayında İstanbul`da büyük ihtimalle İstiklal Caddesi’nde dolaştıklarından Twitter kullanıcılarının çoğu çok fazla uyumuyor. Sao Paulo, Brezilya`da ise twitler öğleden sonra- halk siesta yaparken- azalma eğiliminde. Newyorklular ise gecenin geç saatlerinde bile twit atmayı asla bırakmıyor.

Peki bu bilgi neden önemli? Tabii ki reklam için! Reklamcılar müşterilerini twitter`i aktif olarak kullanıyorken hedeflemek istiyor. Bu yüzden kullanıcıların kullanımı hakkındaki bu bilgi pazarlama için oldukça yararlı. Örneğin Brezilya`daki bir reklamcı, Sao Poulo sakinlerini uykularından uyandıktan sonra hedef almak isteyebilir.
Twitter ayrıca hakkında en çok konuşulan konuların da izini sürüyor. Örneğin Twitter popüler sorguların %17`sinin neredeyse her saat değiştiğini buldu. Genel atmosfer konuları sürekli değiştiriyor ve reklamcılar için önemli olan aradaki ilişkiyi sürdürebilmek. Örneğin Steve Jobs’ın ölümünden sonra “steve jobs” sorgusu önemsiz bir seviyeden toplam trafiğin %15’lik bir kısmına denk gelecek şekilde ani bir sıçrayış gösterdi; başka bir deyişle her altı twitten biri!

Twitter gibi sosyal sitelerin sahip olduğu bilgi çok para değerinde. Bu da Facebook da dahil olmak üzere bu tarz sitelerin nasıl çalıştığını gösteriyor. Sonuc olarak servis eğer ücretsiz ise sattıkları ürün kısaca sizsiniz.
 

Kaynak: NY Times

No comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!