This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

WhatsApp, Facebook Messenger'la birleşecek mi, reklam gelecek mi?

Dün teknoloji dünyasında hiç de beklenmedik bir olay yaşandı ve Facebook WhatsApp'i satın alacağını duyurdu. Kimsenin önceden kestiremediği bu hamle ise Facebook'un akıllılığı ve kurnazlığını gözler önüne serer nitelikte. Facebook'u hali hazırda sevmeyen kimi kullanıcıların ise bu haberle beraber günleri zaten zehir olmuş durumda! Peki Facebook'un WhatsApp'i satın almasının sebebi neydi? WhatsApp'de neler değişecek (değişecek mi)? Artık bu uygulamada reklam mı göreceğiz? Bütün soruların cevabı yazımızda.

Whatsapp brasil
© AndroidPIT

WhatsApp, Facebook Messenger'a katılarak tek vücut mu oluşturulacak?

Bu sorunun cevabı hayır. Mark Zuckerberg yatırımcılara WhatsApp'in ayrı bir uygulama olarak yoluna devam edeceğinin garantisini verdi. Yani WhatsApp bugüne kadar nasıl yürüdüyse bundan sonra da aynen bu durum devam edecek ve Facebook Messenger ayrı bir uygulama olarak yoluna devam edecek. Ancak Facebook Messenger biraz daha e-posta vari bir kullanıma yoğunlaşacak iki kişi arasındaki iletişim daha geniş zamanda (kişilerden birisi online olmasa da) yürütülecek. WhatsApp'le ise anlık mesajlaşmalara daha fazla önem verilecek. Zuckerberg'in sözleriyle; “İki kullanım şeklinin de dünya için gerekli olduğuna inanıyoruz.” WhatsApp'in resmi blog sayfasında ise “Sizler için neredeyse hiç Bir şey değişmeyecek.” sözüyle pratikte hiçbirşeyin değişmeyeceğinin sinyalini verdi.

WhatApp'de bundan sonra reklamlar olacak mı?

Eğer WhatsApp'ın patronu (CEO) Jan Koum'a güveniyorsanız, hayır olmayacak. İki şirket de “WhatsApp'den nasıl para kazanırım” sorusundan ziyade büyümeye ve kullanıcı sayısını artırmaya odaklı bir politika izleyecek. Bu sebeple kullanıcıların sohbetlerinin reklamlarla bölünmesi ve rahatsızlık yaratılması şimdilik söz konusu değil.

Peki bu açıklamalar neden güvenilir?

Facebook için WhatsApp'in ne kadar değerli olduğunu anlayabilmek için farklı bakış açılarından bakmak gerek. 450 milyon kullanıcısı bulunan ve buna her gün 1 milyon kullanıcı eklenen, ve bütün kullanıcılarının %70'inin günlük olarak aktif olduğu bir iletişim uygulamasından (WhatsApp) bahsediyoruz. Facebook bu satışla insanlar arasındaki iletişimde tek el olma yolunda ilerliyor. Ama bu Facebook'a ne kazandıracak? Facebook, çoğunluğu Facebook'ta bulunmayan bir kitlenin ortamına da bu sayede girmiş olacak. Yani başka bir deyişle Facebook en büyük rakiplerinden birisini egale etmiş olacak. Fakat Facebook WhatsApp'i parçalayıp zamanla yok etme derdinde de değil.

Dahası, bu denli sağlam işleyen bir firmanın tekerine çomak sokmak Facebook için pek akıllıca olmaz (ve buna gücü de yetmez açıkçası). Tıpkı Instagram satışı gibi, Facebook bu satıştan, kullanıcı sayısını artırmak suretiyle büyük faydalar elde etti. Bilindiği üzere Facebook sitesine aldığı reklamlardan ve oluşturduğu farklı bir reklam ortamından para kazanan bir şirket. Facebook aslında reklam alanında bambaşka bir sektör yaratmış durumda. Bugün bir markanın sosyal medyadaki gücü o markayı daha da güçlendiren bir unsur. Bu nedenle firmalar söz konusu insanlara erişmek ve reklam olduğunda Facebook'a ayrı bir önem veriyor. Facebook ise kullanıcı sayısını artırarak bu şirketlere daha geniş hizmetler sunuyor ve bundan çok çok daha fazla paralar kazanıyor. Facebook'un bu yolla elinde bulundurduğu istihbarat gücünü artırdığı da inkar edilemez bir gerçek!

WhatsApp Messenger Install on Google Play Facebook Install on Google Play

Kaynak: Facebook, WhatsApp

No comments

Yeni yorum yaz:

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!