This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. OK

Xiaomi ve Batı ilişkisi: Doğru zamanda doğru yerde...

Xiaomi 2014 yılında 50 milyon telefon sattı, yüzlerce mühendis ve tasarımcının olduğu ekip kurdu ve bunun yanında oldukça sağlam bir hayran kitlesi edindi. Fakat bunun yanında eğer Çin ya da Hindistan’da yaşamıyorsanız Xiaomi hakkında çok da bir şey bilmiyorsunuzdur genelde.

xiaomi
© guardian

Dün San Francisco’da yapılan ve belirli davetlilerin çağırıldığı sunumda Xiaomi, batı pazarları ve Amerika pazarı ile ilgili öngörülerini paylaştı. İki saatlik sunumun sonunda ortama hakim olan düşünceyse şöyle tanımlanıyor: Xiaomi henüz batıda rekabete hazır değil.

Zaten şu anda da Xiaomi Amerika pazarına girmek için acele etmiyor ve doğru zamanı bekliyor. MIUI software, Asya pazarı ve neredeyse haftada bir çıkardığı yazılımlar şu anda firmanın daha umurunda görünmekte. Çünkü zaten öne çıkan birçok noktası Asya pazarı ve oradaki tüketicilerin zevklerine göre hazırlanmış durumda.

xiaomi3
 © guardian

Eğer Xiaomi, Amerika pazarına girmek isterse bu şirket için büyük bir yatırım anlamına gelir. Öncelikle işletim sistemini yerelleştirmek zorunda kalacak. Bu hiç de öyle tek cümlede yazıldığı gibi kolay değil. Bunun yanında sadece e-ticaret yöntemiyle satış sistemini de o markete ayarlamak zorunda olacak ki özellikle Amerika’da internetten satış kanunları hele ki bir Çinli firma için oldukça zorlu işlemekte. Bunun tabi bir de Verizon, Sprint gibi telekomünikasyon devleriyle anlaşma süreci var ki… Yeni kurulacak müşteri hizmetleri sistemine girişmiyorum bile.

Evet bunların hiçbiri kolay değil ve Xiaomi de bunun farkında. Bu yüzden bir sonraki adımı Hindistan oldu ve beklenen başarıya ulaştı. Çünkü hem tüketim kültürü hem de yasal düzenlemeler açısından Çin’e oldukça yakın bir pazardı. İki ülkenin nüfusu bile 2.7 milyar insan ediyor. Ve öte yandan bu insanlar alım güçleri çok yüksek olmasa da teknolojiye açlar. Şimdi böyle bakıldığını şu soru geliyor akla, “Neden Xiaomi, Çin ve Hindistan gibi büyümesi kolay bir pazar varken Amerika gibi rekabetin çılgınca yaşandığı, doymuş bir pazara girsin?” İşte Xiaomi gibi rasyonel bir marka da bunun farkında ve acele etmemesinin sebebi bu. Bu yüzden şimdilik sadece ufak ufak aksesuar satacak, nabız yoklayacak. Yani doğru zamanı bekleyecek. 

Konu üzerine bu kadar düşünüp araştırdıktan sonra insan neden Türk markalar bu pazarlara girmiyor, Türk kalitesiyle kendilerine uygun bir pay çıkartamıyorlar diye de merak ediyor, üzülüyor…

 

 

 

1 Comment

Yeni yorum yaz:
  • Yasin Öz 13.Şub.2015 Link to comment

    Xiaomi amerika ve avrupa pazarına girse ortalığı kavurur. Xiaomi sadece çin'de ve hindistan'da satış yapmasına rağmen en çok akıllı telefon satan 3. şirket. Ancak önemli olan telefon satmak değil sattığı telefonlara iyi bir teknik servis sağlamak, (yazıda da belirtildiği gibi) pazara uygun yazılımlar yapmak, telekominikasyon şirketleri ile anlaşmak vesayre. Ancak ben gelecekten kesinlikle umutluyum. Batılı kapitalist şirketlerin aksine Xiaomi gibi firmalar cazip fiyata çok iyi ürünler sunuyorlar. Batılı firmaların 50$'a sattığı powerbankı Xiaomi 20$'a satıyor.Yakın zamanda Xiaomi powerbank ve kulaklık almak istiyorum. Redmi 2 çok hoşuma gidiyor, bir sonraki telefonum redmi 2 veya redmi 3 olabilir.

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. More info

Got it!